Meksyk jest trzecim największym rynkiem spożywczym na kontynencie amerykańskim z blisko 130 milionami mieszkańców. Importuje prawie połowę konsumowanej w kraju żywności, co czyni go krajem zależnym od państw trzecich w szczególności w kontekście żywności przetworzonej.

W ostatnich latach zwiększa się popyt na zdrową żywność: produkty ekologiczne, organiczne i certyfikowane, które to stanowią szansę dla ekspansji polskich producentów żywności.

Duże szanse dla eksportu polskiej żywności do Meksyku otwiera nowe porozumienie handlowe UE z Meksykiem, które zakłada m.in.: docelowe wyeliminowanie większości taryf celnych na produkty spożywcze z UE by stały się one bardziej konkurencyjne, wsparcie udziału MŚP w handlu bilateralnym, uproszczenie i ujednolicenie regulacji oraz procedur celnych.

Zapraszamy do udziału w webinarium, podczas którego:

  • poznasz charakterystykę meksykańskiego sektora spożywczego,
  • dowiesz się jak powinna wyglądać etykieta produktów spożywczych,
  • eksperci podpowiedzą jakich produktów poszukuje meksykański konsument.


Szkolenie poprowadzą:

  • Karol Sobkowiak, Konsultant – Ameryka Północna, Centrum Eksportu, PAIH,
  • Patrycja Staszewska, Kierownik Zagranicznego Biura Handlowego PAIH w Meksyku,
  • Patrycja Augustyniak, Business Development Manager, Zagraniczne Biuro Handlowe PAIH w Meksyku,
  • Claudia Alfaro, Head Buyer, Delias Mexicanas LLC,
  • Andrzej Szumowski, Wiceprezes, Polsko-Latynoamerykańska Rada Biznesu,
  • Adriana Bellesteros, Regulatory and Health Affairs Manager, Consejo Mexicano de la Carne.


Webinarium odbędzie się 28 czerwca o godz. 15:00 i będzie prowadzone w języku polskim i angielskim.

Udział jest bezpłatny i możliwy po uprzedniej rejestracji pod linkiem.
Liczba miejsc ograniczona.